PROFITROOM podzielił się z hotelarzami prognozami na rok 2014. Opierają się one na analizie twardych danych ze stron i systemów rezerwacyjnych. Badaniom poddano ponad 1000 hoteli. Poniżej publikujemy streszczenie 5 najważniejszych tegorocznych trednów. Pełny raport ukaże się w najbliższym czasie.
1. Hiper przyrosty urządzeń mobilnych
W grudniu 2013 ruch z urządzeń mobilnych wyniósł ponad 17%. Można przyjąć za pewnik, że pod koniec 2014 roku wzrośnie do ponad 30%, a przedsiębiorcy coraz chętniej będą wykorzystywać firmowe smartfony także w domu. Już teraz 89% pracowników deklaruje, że używa służbowych telefonów do rozmów prywatnych, a połowa z nich nie wyobraża sobie urlopu bez firmowego sprzętu mobilnego.
2. Narodziny Cyfrowego Turysty
Cyfrowy Turysta nie pyta znajomych o rekomendację, nie ufa także doradcom z biur podróży, gdyż dane, które sam znajdzie w Internecie będą bardziej obiektywne. Dzięki pogłębionej fazie poszukiwań jest także bardziej zadowolony z hotelu, który sam znalazł.
3. Porządki w informacyjnym chaosie
Google zauważa Cyfrowego Turystę i próbuje zapanować nad cyfrowym chaosem, by jeszcze łatwiej był mu znaleźć potrzebne informacje. Natomiast Google+ z uporządkowanymi opiniami oraz dostępnością pokoi i ich ceną, pojawiającymi się w Google Hotel Finder to krok w stronę hotelarzy. Już teraz pierwsze hotele mogą samodzielnie zmieniać ceny w Google (Google Price Ads) poprzez system rezerwacji UPPER.
4. Koniec ery pozycjonowania fraz – czas na zapytania internautów
Ostatnia duża zmiana dotknęła większość hoteli, które zbyt mocno koncentrowały się na kilku słowach kluczowych. Teraz jednak ma nadejść era lepszych odpowiedzi na zapytania użytkowników dzięki zrozumieniu przez wyszukiwarki bardziej ludzkiego sposób myślenia i wyrażania się (semantyka). To z kolei wieszczy koniec nieuczciwych firm SEO, a także modelu związanego z wyceną za pozycję.
5. Zwiększenie dynamiki cenowej we wszystkich typach hoteli
Dzięki ciągłemu rozwojowi technologii, coraz lepszym aplikacjom typu channel manager, jeszcze bardziej zwiększy się dynamika cen. Na taki stan rzeczy będą wpływać również: eksponowanie cen na stronach własnych hoteli, mnogość portali rezerwacyjnych, porównywarek meta-search, wzrost świadomości użytkowników oraz czynniki niezależne od hotelarzy, takie jak problemy biur podróży czy anomalia pogodowe.
INFORMACJA PRASOWA
Najnowsze artykuły
Hotel Wyspiański to trzygwiazdkowy hotel położony w samym centrum Krakowa, zaledwie 500 m od krakowskiego Rynku Głównego. Poznaj go bliżej!
Września to urokliwe miasteczko położone około 50 kilometrów od Poznania. Sprawdź, gdzie zorganizować konferencję w tej części Polski.
Dwór pod Kasztanowcami to prawdziwa gratka dla osób, które szukają klimatycznego miejsca na organizację spotkań firmowych i imprez okolicznościowych.