Hotele otwierają już za kilka dni (8 maja), ale możliwość organizacji spotkań biznesowych czy większych imprez jeszcze długo będzie zabroniona lub choćby... ograniczona. Wiele firm eventowych od ponad roku nie ma zarobku, wiele już upadło. Jak pomóc tym, które przetrwały? Organizacje branżowe wyśmyśliły, że przydałby się bon wspierający właśnie takie firmy czy osoby związane z szeroko pojętą "eventówką". Coś, co mogłoby działać na podobnych zasadach jak Bon Turystyczny.
Od kilku miesięcy trwały prace nad programami: Polski Bon Targowy i Polski Bon Eventowy. W pracach tych uczestniczyły: Stowarzyszenie Branży Eventowej, Warszawska Organizacja Turystyczna, Krajowa Izba Targowa, Ogólnopolska Federacja Przedsiębiorców i Ptak Warsaw Expo. Co z tego powstało, możecie sami się przekonać, zapoznając się z projektami obu bonów:
POLSKI BON TARGOWY - zobacz TUTAJ.
POLSKI BON EVENTOWY - zobacz TUTAJ.
Nie chcemy Wam streszczać obu dokumentów, warto się po prostu z nimi zapoznać. My zaś w skrócie opiszemy, kto może stać się beneficjentem (bezpośrednim i pośrednim) takich bonów. Sprawdźcie, czy się łapiecie!
Polski Bon Targowy - dla kogo?
Beneficjenci bezpośredni – wystawcy targowi:
- przedsiębiorcy, instytucje naukowe, stowarzyszenia zawodowe, branżowe i naukowe, które korzystają z wydarzeń targowych jako metody realizowania transferu wiedzy oraz dotarcia z ofertą swych produktów lub/i usług do klientów, kontrahentów i interesariuszy;
- podmioty posiadające osobowość prawną zarejestrowaną w Polsce;
- podmioty płacące należne podatki w Polsce;
- podmioty reprezentujące zdefiniowane wspólnie z rządem dziedziny i branże o kluczowym znaczeniu dla rozwoju poskiego życia gospodarczego i naukowego.
Beneficjenci pośredni – organizatorzy targów:
- przedsiębiorcy wyspecjalizowani w organizacji wydarzeń targowych (PKD 8230 Z), prowadzący taką działalność przez minimum 3 lata, mogący wykazać, że w tym okresie zorganizowali minimum 2 wydarzenia targowe;
- podmioty posiadające osobowość prawną zarejestrowaną w Polsce;
- podmioty płacące należne podatki w Polsce.
Beneficjenci pośredni – obiekty targowe:
- obiekty (kompleksy) targowe – budynki lub kompleksy budynków i budowli z przeznaczeniem na organizację wydarzeń (eventów) ze zdefiniowaną funkcją wystawienniczą, zgłoszoną i zatwierdzoną przez uprawniony organ administracji samorządowej, w którym mogą odbywać się targi i wystawy, i który oferuje uznane w branży wysokiej jakości usługi dla targów kontraktacyjnych (B2B) oraz targów konsumenckich (B2C), w którym także mogą odbywać się innego typu wydarzenia z branży spotkań. Definicja obiektu targowego nie ma zastosowania do: hoteli, obiektów użyteczności publicznej, obiektów sportowych, parków i konstrukcji tymczasowych, które nie są traktowane jako obiekty targowe, nawet jeśli odbywają się w nich targi;
- obiekty zlokalizowane w Polsce;
- obiekty należące do podmiotów zarejestrowanych i płacących podatki w Polsce.
Polski Bon Eventowy - dla kogo?
Beneficjenci bezpośredni:
- organizatorzy wydarzeń, w tym "przedsiębiorcy prowadzący działalność agencji eventowych i organizatorów konferencji – PKD 73.11.Z, 82.30.Z, zarejestrowani w Polsce i tutaj płacący podatki, prowadzący działalność przez minimum trzy lata i mogący wykazać, że w tym okresie zorganizowali minimum 10 wydarzeń eventowych lub/i konferencyjnych".
Beneficjenci pośredni:
- podmioty rozwijające swą działalnością polską naukę i gospodarkę: przedsiębiorcy, instytucje naukowe, stowarzyszenia zawodowe, branżowe i naukowe;
- obiekty i przestrzenie eventowo-konferencyjne, które posiadają certyfikat „Bezpieczny obiekt MICE” Polskiej Organizacji Turystycznej.
INFORMACJA PRASOWA