Nowoczesne technologie wspomagają i znacząco ułatwiają działania z zakresu public relations. Cyfrowy monitoring mediów czy wirtualne biura prasowe to dziś narzędzia, bez których ciężko jest wyobrazić sobie zarządzanie komunikacją marki. Wszystkiego na temat roli i rozwoju komunikacji marketingowej dowiecie się podczas Kongresu Profesjonalistów Public Relations, który odbędzie się w dniach 21-22 kwietnia w Rzeszowie.
Już w przyszłym miesiącu, do Rzeszowa przyjedzie ponad 250 osób, by uczestniczyć w kolejnym ważnym dla branży PR wydarzeniu, którego organizatorami są Newsline sp. z o.o. oraz Ideo sp. z o.o. Tematem przewodnim Kongresu będą relacje z mediami oraz promocja wydarzeń, które w dzisiejszych czasach nie mogą byś skutecznie prowadzone bez nowoczesnych technologii.
Biuro prasowe w internecie to już codzienność
Dzięki rozwojowi techniki większość działań, także PR-owych, przenosi się do wirtualnej rzeczywistości. Doskonałym przykładem są tu narzędzia zarządzające mailingiem. Większość specjalistów od komunikacji korzysta ze zwykłej skrzynki pocztowej, jednak istnieją programy mailingowe, które służą do wysyłki maili grupowych. Ułatwiają one dystrybucję informacji prasowych, szczególnie biorąc pod uwagę konieczność ręcznego ukrywania odbiorców komunikatów w klasycznych skrzynkach mailowych.
Jeszcze bardziej rozbudowaną formą takiego narzędzia jest wirtualne biuro prasowe. Zwykły mailing nie jest do końca efektywny, ponieważ dzięki biurom prasowym można szybko zarządzać nie tylko wysyłką e-maili, ale również tworzyć bazy dziennikarzy, planować dystrybucję z wyprzedzeniem czy udostępniać materiały prasowe i graficzne na bieżąco. Krótko mówiąc, takie systemy pozwalają na sprawną organizację działań medialnych i gromadzą wszystko, czego potrzebuje dziennikarz, w jednym miejscu.
We współczesnym biznesie liczy się przede wszystkim czas. Dlatego największą zaletą nowoczesnych technologii jest skracanie czasu trwania wykonywanych zadań oraz zmniejszenie kosztów. Przykładowo, wirtualne biura prasowe umożliwiają nawiązanie szybkiego kontaktu z dziennikarzami oraz monitorują te relacje. Takie możliwości daje m.in. biuro prasowe Newslink - mówi dr Dariusz Tworzydło, Prezes Zarządu Exacto Sp. z o.o.
Monitoring mediów na bieżąco w sieci
Podstawowym zadaniem każdego specjalisty public relations jest monitoring mediów. Przegląd prasy obejmuje dzisiaj nie tylko gazety, ale również materiały radiowe i telewizyjne oraz komentarze w mediach społecznościowych. Dzisiaj kompleksowa analiza mediów musi odbywać się w czasie rzeczywistym z uwzględnieniem m.in. Facebooka i Twittera. Dlatego ręczne wyszukiwanie informacji i komentarzy zwyczajnie przestało być możliwe.
Dynamiczny rozwój mediów spowodował, że agencje przestały się zajmować ich monitoringiem. Dzisiaj potrzebne są do tego wyspecjalizowane firmy. Musimy pamiętać, że komentarze na temat marek mogą pojawić się w sieci w każdej chwili, szczególnie że każdy ma w kieszeni smartfon z dostępem do sieci - mówi Adam Łaszyn, prezes zarządu Alert Media Communications.
Kongres Profesjonalistów Public Relations
Specjaliści ds. PR nie mogą również zapominać o trendach w dostarczaniu informacji. Klasyczna informacja prasowa w dobie mikroblogów, tweetów oraz postów na Facebooku traci na znaczeniu. Komunikacja dąży do maksymalnego skrócenia, co jest kolejnym wyzwaniem dla branży. Te problemy z pewnością zostaną poruszone na warsztatach praktycznych podczas zbliżającego się Kongresu Profesjonalistów Public Relations w Rzeszowie.
INFORMACJA PRASOWA
Najnowsze artykuły
Hotel Wyspiański to trzygwiazdkowy hotel położony w samym centrum Krakowa, zaledwie 500 m od krakowskiego Rynku Głównego. Poznaj go bliżej!
Września to urokliwe miasteczko położone około 50 kilometrów od Poznania. Sprawdź, gdzie zorganizować konferencję w tej części Polski.
Dwór pod Kasztanowcami to prawdziwa gratka dla osób, które szukają klimatycznego miejsca na organizację spotkań firmowych i imprez okolicznościowych.