Już 26 listopada w Centrum Kongresowym Hotelu Rzeszów rozpocznie się piąta edycja Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach. Tematem przewodnim tegorocznego spotkania będzie tworzenie i wdrażanie strategii miasta i regionu. Organizatorem wydarzenia jest firma Exacto.
Podstawowym celem Kongresu jest umożliwienie wymiany opinii i doświadczeń między samorządowcami zajmującymi się komunikacją i marketingiem a praktykami biznesu. Na spotkaniu pojawią się przedstawiciele administracji, agencji, instytucji okołobiznesowych oraz wspomnianych wcześniej środowisk biznesowych i samorządów.
Przede wszystkim strategia
Znaczna część Kongresu poświęcona będzie strategiom, które stanowią fundament długofalowego działania, jakim jest kreowanie wizerunku miasta i regionu. Podczas prelekcji zagadnienia będą omawiane na przykładzie dotychczas wdrożonych strategii, dzięki czemu uczestnicy Kongresu będą mieli możliwość poznania barier i problemów występujących pojawiających się podczas ich wdrażania. Największym współcześnie problemem jest to, że tworzy się strategie zbyt skomplikowane, wyrafinowane, już nie tylko trudne w czytaniu, ale prawie niemożliwe do wdrożenia. Tam, gdzie strategia jest przygotowana w profesjonalny sposób i właściwie wdrożona – jest ona drogowskazem dla całej organizacji. Porządkuje komunikację, nadając jej ton i spójność. - stwierdza Bohdan Pawłowicz, członek Rady Nadzorczej IAA – Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy w Polsce.
Prelegenci przedstawią także wiele innych problemów, które bezpośrednio wiążą się ze strategią marketingową w samorządach. Omówiona będzie rola i miejsce mediów strategii samorządów oraz kwestia tworzenia ekosystemu mediów w mieście, co nie należy do najłatwiejszych zadań. Ważne, aby wiedzieć w jaki sposób budować nasze media, jak je promować. Nie wystarczy tworzenie przeciętnego contentu, on musi być ciekawy żeby zainteresować i co najważniejsze - zaangażować. Powinniśmy wychodzić naprzeciw zmieniającym się oczekiwaniom mieszkańców, którzy są naszymi głównymi odbiorcami. - mówi Szymon Sikorski, Prezes Zarządu PUBLICON."
Podczas wykładów prelegenci przedstawią także: zalety systemów bezzałogowych wykorzystywanych do promocji terenów inwestycyjnych w gminach, kwestię identyfikacji wizualnej jednostek samorządów terytorialnych, obecność jednostki w Internecie oraz wykorzystanie aplikacji mobilnych i stron internetowych, które są obecnie podstawą cyfrowej strategii promocji w samorządach.
Konkretnie i praktycznie
Bardzo szczegółowo omówiony będzie temat wpływu wdrażanych strategii na społeczeństwo. Prelegenci podczas wykładów opowiedzą o o rozwijaniu relacji z wszystkimi, których dotyczy strategia. Kiedy promujemy region trudno robić to w oderwaniu od jego poszczególnych miast. Każdy obszar - czy jest to województwo, powiat czy gmina - ma swoje serce, swój punkt centralny, najbardziej rozpoznawalny na zewnątrz. Promując Podkarpackie staramy się koordynować nasze działania ze stolicą regionu i szukać synergii. Już kilka razy udało nam się połączyć budżety miasta i województwa, aby wspólnie zrealizować przedsięwzięcia o zasięgu międzynarodowym, z korzyścią dla Rzeszowa i całego Podkarpacia. - podsumowuje Michał Tabisz, Dyrektor Departamentu Promocji i Współpracy Gospodarczej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego.
Podczas spotkania uczestnicy wezmą także udział w warsztatach, podczas których w praktyczny sposób zgłębią ważne zagadnienia. Wśród nich będzie promocja samorządu przy pomocy produkcji filmowych, planowanie komunikacji podporządkowanych budowaniu marki miejsca oraz prawo zamówień publicznych w samorządach.
Głównymi partnerami V Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach są: Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, Urząd Miasta Rzeszów i Stowarzyszenie Informatyka Podkarpacka. Patronem medialnym wydarzenia jest portal MiejscaKonferencyjne.pl.
INFORMACJA PRASOWA
Najnowsze artykuły
Hotel Wyspiański to trzygwiazdkowy hotel położony w samym centrum Krakowa, zaledwie 500 m od krakowskiego Rynku Głównego. Poznaj go bliżej!
Września to urokliwe miasteczko położone około 50 kilometrów od Poznania. Sprawdź, gdzie zorganizować konferencję w tej części Polski.
Dwór pod Kasztanowcami to prawdziwa gratka dla osób, które szukają klimatycznego miejsca na organizację spotkań firmowych i imprez okolicznościowych.