Budujesz wizerunek swojej firmy, a nie masz jeszcze profesjonalnych zdjęć biznesowych? Najwyższy czas to zmienić! Fotografie biznesowe to podstawa w budowaniu trwałych relacji z klientami. Każdy przecież chce wiedzieć, jak wygląda osoba po drugiej stronie telefonu czy komputera.
Jak wykonać profesjonalne zdjęcia biznesowe?
Należy zacząć przede wszystkim od znalezienia fotografa zajmującego się wykonywaniem profesjonalnej sesji zdjęciowej. Nie pierwszy lepszy fotograf, a taki, który w swoim portfolio ma już sporo profesjonalnych zdjęć firmowych. Dobrze zrobione fotografie przydadzą się na stronę internetową firmy, a także na social media. Zakładka “o nas” jest jedną z najczęściej odwiedzanych na stronie www. Dlaczego? Lubimy wiedzieć, z kim rozmawiamy i z kim robimy interesy, prawda? Zwiększa to zaufanie do firmy i jej wiarygodność. Dobrze wiedzieć, że za produktami i usługami stoją ludzie.
Profesjonalna biznesowa sesja zdjęciowa różni się od takiej zwykłej sesji, a foto biznesowe różni się znacząco od takiego wykonywanego do dowodu czy paszportu. Tu nie chodzi o to, by odpowiednie ucho było odkryte czy o to, żeby biżuteria nie zasłaniała nam kawałka ciała. Tu chodzi o wiarygodność, profesjonalizm i otwartość. Fotografie biznesowe mają przyciągać wzrok patrzącego i wywoływać w nim pozytywne emocje.
Osoba fotografowana powinna być odpowiednio ustawiona. Jej postawa ma mówić “jestem miły, ale jestem też profesjonalistką” oraz “jestem otwarta na współpracę, ale jestem też fajną osobą do porozmawiania na inne tematy”. Profesjonalny fotograf dobrze wie, jak ustawić fotografowaną osobę, by zdjęcie wyszło korzystnie. Zdjęcia wszystkich pracowników firmy powinny być na tym samym lub podobny tle, bo liczy się spójność biznesowej sesji wizerunkowej.
Warto też zrobić zdjęcia korporacyjne grupowe
Nie tylko fotografie indywidualne może nam wykonać fotograf podczas biznesowej sesji fotograficznej, ale także takie grupowe, gdzie widnieją wszyscy pracownicy. Po co robi się takie grupowe zdjęcia korporacyjne? Po pierwsze – na pamiątkę. Po drugie – by pokazać, że w firmie jest zgrany team, z którym warto robić interesy i któremu można zaufać. Takie wspólne zdjęcia kojarzą się z kolektywną pracą, z umiejętnością budowania relacji, zażyłością i otwartością. To bardzo ważne podczas szukania nowych partnerów biznesowych.
Zdjęcia biznesowe – gdzie zrobić?
Już wiemy, jak powinny prezentować się osoby na biznesowych fotografiach, ale teraz należy sobie zadać pytanie – gdzie takie zdjęcia wykonać? Możliwości jest kilka. Może to być siedziba naszej firmy, ale można też wynająć specjalną przestrzeń do tego celu. Pracownicy pozujący w ładnych, stylowych wnętrzach prezentują się jeszcze bardziej profesjonalnie. W każdym mieście z pewnością znajdziecie takie miejsca, które wynajmują swoje wnętrza do takich celów.
Biznesowa sesja zdjęciowa odbywa się też często w salach konferencyjnych w biurowcach – pokazuje to pracowników podczas szkoleń, co dobrze się kojarzy. Niektórzy wynajmują też stylowe restauracje, by wykonać tam foto biznesowe. Sesję można też przygotować po prostu w studiu fotograficznym, ale my rekomendujemy wybrać raczej bardziej naturalne dla pracowników otoczenie, jak właśnie powierzchnie biurowe swoje lub takie wynajęte.
Jak się ubrać na sesję biznesową?
Ładnie i schludnie 🙂 U panów nie musi być to wcale garnitur, a u pań garsonka. Ważne, żebyśmy prezentowali się w naszym ubraniu profesjonalnie. Nie może to być więc pognieciony t-shirt czy koszula w hawajski wzór 😉 Jeśli nawet nie przywiązujemy uwagi do naszego wyglądu zewnętrznego, weźmy pod uwagę, że to może być jedyna okazja dla naszych klientów, by zobaczyć, jak wyglądamy. Jeśli nasza firma buduje swój wizerunek jako profesjonalnej, to jej pracownicy powinni również tak się prezentować.
Panie powinny też zadbać o mocniejszy makijaż, bo obiektyw aparatu lubi “zjadać” część naszego make-upu. I nie chodzi tu o kilogram “szpachli”, jaskrawe usta czy mocno pomalowane usta jak na imprezę karnawałową, a trochę mocniej podkreślone rzęsy oraz więcej bronzera i różu niż na co dzień.
Jaka jest cena sesji biznesowej?
To zależy… Zależy od doświadczenia fotografa, wybranego miejsca i liczby osób, którym chcemy zrobić biznesowe zdjęcia wizerunkowe. Cena jednego zdjęcia z retuszem może wahać się od 30 do 60 zł, ale zdecydowanie warto zainwestować w taką sesję. Zdjęcia przydają się na stronie internetowej, mediach społecznościowych oraz w stopkach mailowych.
A Wy, macie już swoje profesjonalne zdjęcia firmowe?